Mielőtt egy fejvadászattal foglalkozó cég célkeresztbe vesz valakit, egy megbízó már leadta rá az igényeit. A munkáltatóknak általában pontos elképzelésük van a leendő munkatársról. Tudják, hogy adott munkakörre milyen habitusú, szakmai tapasztalatú, nyelvtudású, iskolai végzettségű kollégát keresnek. Azonban a kiválasztási folyamat során gyakran eltérnek ezektől az igényektől, mert a jelentkezők között nem tűnik fel egy sem, akire ráillene a jellemzés. A munkáltató ilyenkor belefárad a hosszadalmas procedúrába és végül felvesz valakit, aki a merítésből a legjobbnak tűnt. Ez általában elégedetlenséghez vezet és a cég vezetése hamar ott találhatja magát ismét a beadott önéletrajzok tengerében.
Ilyenkor lép színre a hatékony fejvadászat, felmentve a cégvezetést attól rengeteg munkaórától, amit a megfelelő kolléga kiválasztásával töltöttek. A fejvadászat során már csak azok a jelöltek mennek be az állásinterjúra, akik minden elvárásnak megfeleltek, melyeket a leendő munkaadójuk megfogalmazott. A munkáltatónak nem kell álláshirdetések megfogalmazásával, feladásával foglalkoznia. Nem veszi el az idejét a beérkező önéletrajzok szortírozása, a meghallgatások megszervezése, lebonyolítása.
A fejvadászat egyszerre képviseli a munkáltató és a munkavállaló érdekeit, hiszen számára is elengedhetetlen, hogy a folyamat során mindenki elégedett legyen. A konkrét fejvadászat megkezdése előtt a munkaerőt kereső céget is képes befolyásolni szakmai tudásával, tapasztalatával. Ha például azt látja, hogy a leendő munkatárs felé irreálisak az elvárások, vagy a szektor bérsávján kívül esik a felkínált jövedelem, akkor azt jelzik. Ugyanígy igaz az is, hogy megismerve a leendő munkahelyet, a fejvadászat során válaszokat tudnak adni a jelentkezők felmerülő kérdéseire.
A munkáltatóknak érdemes olyan fejvadászattal foglalkozó céget választani partnerül a kiválasztási folyamathoz, amelyik adott szektorra, iparágra szakosodott. Azon felül, hogy könnyebben szót értenek egymással, sokkal hatékonyabban fognak megfelelő munkatársat találni a számukra. Ismerik a szektor sajátosságait, a hazai munkaerőpiac jellemzőit, az elérhető szakemberek létszámát, szakmai felkészültségét, igényeit. Hatékonyan kommunikálnak a célcsoporttal, ismerik az elérési útvonalakat a legjobb választáshoz. A munkáltatónak nincs is más dolga, mint célkeresztbe venni a fejvadászt.